Thursday, June 17, 2010

AKU ...........

2 tahun aku berada di tempat baru.  Tempat kerja baru....Sejak mula menjejak kaki ke sini,aku cuba menjadi diri sendiri dalam apa jua keadaan walau ada ketikanya langkah kaki menjadi bualan kosong di kalangan teman-teman baru.  Pada awalnya, aku tersepit dengan keadaan di tempat baru, dikatakan sombong jika berdiam diri....jika pot pet....dikatakan mesra alam.......

Di tempat baru ini aku belajar sesuatu...ada di kalangan teman yang mesra menghulur salam, ada yang sekadar bertukar senyuman.  Aku cuba mencipta persahabatan, mulakan segalanya dengan senyuman...kalau berbalas,itu tanda positif....andai tidak........usah prajudis...mungkin mereka juga seperti aku, bimbang tersalah langkah ..........mahukan yang terbaik untuk semua perkara.

 

No comments:

Post a Comment

Salam Kasih Setulus Hati

Ingin berkongsi luahan rasa......suka duka kehidupan yang dilalui